14 juli 2021
Dropbox of Dropbox Business
Stel je voor: je hebt een halfjaar lang aan één project gewerkt en ineens crasht je computer. Wat doe je? Het is een nachtmerrie voor iedereen die voor zijn of haar werk met een computer werkt. Gelukkig kan je zo’n situatie voorkomen. Hoe? Heel eenvoudig: sla je bestanden online op. Daar is Dropbox voor.

Jouw data staat veilig in de cloud
Dropbox Business geeft bedrijven en organisaties de mogelijkheid om op een efficiënte manier (grote) bestanden centraal op te slaan, veilig te delen en optimaal te beheren. Het grote voordeel aan Dropbox is dat je hiermee ook bestanden buiten je eigen organisatie kan delen. Dit in tegenstelling tot een traditionele file. Hoewel veel mensen gebruikmaken van Dropbox, zijn er nog veel mensen niet bekend met Dropbox Business. Daarom is het goed om de verschillen eens op te sommen.
Jij hebt de controle
Met Dropbox Business heb je altijd de volledige controle over je documenten, team members, mappenstructuur en kan je gedetailleerde rapportages creëren. Licenties zijn eenvoudig te beheren en op het moment dat een laptop wordt gestolen ben je in staat om alle data direct te wissen. Daarnaast kunnen wij zorgen voor een integratie met bijvoorbeeld je Office 365 omgeving waardoor single sign-on en AD koppeling mogelijk zijn.
AVG proof cloudtool
Een van de grootste voordelen is dat de veelgebruikte zakelijke cloudtool AVG proof is. Dit houdt in dat je als organisatie eigenaar bent van alle documenten die je opslaat. Dropbox Business is gecertificeerd volgens wereldwijd geaccepteerde en erkende normen en voorschriften op het gebied van beveiliging en privacy, zoals ISO 27001/2, ISO27018/17 en SOC 2.

De kracht van Smart Sync
De geïntegreerde synchronisatietool Smart Sync is ook een groot voordeel en ongeëvenaard. Smart Sync zorgt voor een slimme en automatische synchronisatie tussen je lokale apparaten en de cloud omgeving. Het zorgt ervoor dat al jouw relevante documenten altijd en zonder vertragingen beschikbaar zijn. Daarbij is het mogelijk om met je collega’s te gelijk in documenten te werken en zorgt Dropbox voor een efficiënt versiebeheer van werkdocumenten.
Heb je nou interesse in het implementeren in Dropbox Business? Of mocht je meer informatie willen, dan helpen wij je graag verder.
Volledige controle op afstand
Bij Dropbox Business krijgt een admin console geleverd. De team admin van jouw organisatie heeft de volledige controle over alle bedrijfsdocumenten, mappenstructuur, team members en u creëert eenvoudig gedetailleerde rapportages. Ook kun je de licenties op afstand beheren, bijvoorbeeld op het moment dat een laptop wordt gestolen. Je kunt dan alle data direct wissen. En maak je gebruik van Microsoft Office 365 dan zorgt Think4 voor een integratie met opties als single sign-on en AD koppeling.
AVG proof met Dropbox Business
AVG proof is wel zo fijn. En niet onbelangrijk, als bedrijf ben je verantwoordelijk voor alle documenten in Dropbox Business, waarbinnen een veilige dataopslag en privacy zeer belangrijke items zijn. Wanneer je Dropbox Business gebruikt kun je ervan uitgaan dat alle relevante wereldwijd geaccepteerde en erkende normen en voorschriften op het gebied van databeveiliging en privacy in orde zijn. Denk bijvoorbeeld aan ISO 27001/2, ISO27018/17 en SOC 2.
Dit doet Smart Sync
Synchronisatietool Smart Sync is één van de belangrijkste voordelen voor de Dropbox Business gebruiker. De synchronisatie tussen jouuw pc, mobiele devices en de cloudomgeving is uiterst slim en gaat volledig automatisch. Al jouw relevante documenten up-to-date en realtime beschikbaar. Ook online samenwerken gaat veel makkelijker, doordat je met collega’s tegelijk in documenten kunt werken. Versiebeheer van werkdocumenten wordt opgeslagen in Dropbox Business.
Starten met Dropbox Business?
De implementatie van Dropbox Business kan snel en vakkundig worden geregeld door de IT specialisten van Think4. Als full service IT partner laten wij je graag kennismaken met de voordelen van dit cloudplatform. Onze klanten ervaren direct dat ze online veel efficiënter werken. Ook geeft de zakelijke cloudoplossing van Dropbox bedrijven een gerust gevoel, door de beveiligde dataopslag.
Aan de slag met Dropbox of Dropbox Business?
Tom kan je alles vertellen over het beheren van jouw bedrijfsdata in de cloud. Neem contact op met Think4 en wij laten je zien hoe jij veel makkelijker kunt werken in de cloud. Wij zorgen voor het praktisch en snel inzetten van resultaatgerichte IT voor bedrijven.

Meer weten over email Veilig online werken? Vraag het Tom.
Tom kan je alles vertellen over de email security tool Barracuda Total Email Protection. Veilig kunnen emailen is wel zo prettig en bedreigingen van buitenaf houd je natuurlijk liever buiten de deur. Think4 helpt jouw bedrijf bij het maken van de juiste keuzes en het slim inzetten van IT oplossingen en IT security tools.