Dropbox of Dropbox Business. Jouw data staat veilig in de cloud

Dankzij deze tip raak je nooit meer je bestanden kwijt

Stel je voor: je hebt een halfjaar lang aan één project gewerkt en ineens crasht je computer. Wat doe je? Het is een nachtmerrie voor iedereen die voor zijn of haar werk met een computer werkt. Gelukkig kan je zo’n situatie voorkomen. Hoe? Heel eenvoudig: sla je bestanden online op. Een tool die je hiervoor kan gebruiken is Dropbox, wellicht heb je er al eens van gehoord. MKB bedrijven gebruiken meestal de Business-variant. Maar wat is het en hoe kan je Dropbox Business het beste inzetten? Lees gauw verder!

 

 

Eenvoudig bestanden opslaan in de cloud

Dropbox Business geeft bedrijven en organisaties de mogelijkheid om op een efficiënte manier (grote) bestanden centraal op te slaan, veilig te delen en optimaal te beheren. Het grote voordeel aan Dropbox is dat je hiermee ook bestanden buiten je eigen organisatie kan delen. Dit in tegenstelling tot een traditionele file.

Dropbox of Dropbox Business?

Hoewel veel mensen gebruikmaken van Dropbox, zijn er nog veel mensen niet bekend met Dropbox Business. Daarom is het goed om de verschillen eens op te sommen.

 

dropbox business cloud

Volledige controle

Met Dropbox Business heb je altijd de volledige controle over je documenten, team members, mappenstructuur en kan je gedetailleerde rapportages creëren. Licenties zijn eenvoudig te beheren en op het moment dat een laptop wordt gestolen ben je in staat om alle data direct te wissen. Daarnaast kunnen wij zorgen voor een integratie met bijvoorbeeld je Office 365 omgeving waardoor single sign-on en AD koppeling mogelijk zijn.

AVG proof cloudtool

Een van de grootste voordelen is dat de veelgebruikte zakelijke cloudtool AVG proof is. Dit houdt in dat je als organisatie eigenaar bent van alle documenten die je opslaat. Dropbox Business is gecertificeerd volgens wereldwijd geaccepteerde en erkende normen en voorschriften op het gebied van beveiliging en privacy, zoals ISO 27001/2, ISO27018/17 en SOC 2.

werken in de cloud

De kracht van Smart Sync

De geïntegreerde synchronisatietool Smart Sync is ook een groot voordeel en ongeëvenaard. Smart Sync zorgt voor een slimme en automatische synchronisatie tussen je lokale apparaten en de cloud omgeving. Het zorgt ervoor dat al jouw relevante documenten altijd en zonder vertragingen beschikbaar zijn. Daarbij is het mogelijk om met je collega’s te gelijk in documenten te werken en zorgt Dropbox voor een efficiënt versiebeheer van werkdocumenten.

Heb je nou interesse in het implementeren in Dropbox Business? Of mocht je meer informatie willen, dan helpen wij je graag verder.

 

Aan de slag met Dropbox of Dropbox Business?

Tom kan je alles vertellen over het beheren van jouw bedrijfsdata in de cloud. Neem contact op met Think4 en wij laten je zien hoe jij veel makkelijker kunt werken in de cloud. Wij zorgen voor het praktisch en snel inzetten van resultaatgerichte IT voor bedrijven.

linkedin

Think4 bezoekadres
Bezoekadres
op bezoek bij Think4

Hier drinken wij onze koffie!

Think4
Duitslandweg 13
2411 NT Bodegraven

088 – 21 77 575
info@think4.nl